Sunday, September 16, 2012

Sommerfuglens transformation


Søndagstanker
Jeg har en masse ideer og tanker jeg har lyst til at leve ud og at anvende denne blog mere kunne måske være et skridt på vejen til at få konkretiseret nogle tanker.
Jeg tror at mange kunstnere kan have disse søndags-følelser.

Sangerinden
Maria Montel beskriver det også i en af sine sange:





"
HEJ MIN SØNDAG
VI FÅR INGENTING GJORT
MEN HVAD GIR´ MENING
SKA´ VI BYGGE OS EN BRO
OP TIL HIMLEN
DER HVOR HVOR DRØMMENE SKU´ BO
...

HEJ MIN SØNDAG
HVORFOR FLØJ DU DOG DIN VEJ
MED DE VINGER
SOM DU LOVEDE MIG
"

Det er ofte søndag at jeg får en masse ideer, men får ingenting gjort...
Mine drømme kredser ofte omkring at skrive en bog, designe lamper, designe møbler, male på tekstiler, skrive artikler og lade kunsten sprede sig ud over det traditionelle lærred...

Transformation
En klog dame fortalte mig for nyligt om at vores liv er som en sommerfugls: Vi starter som en larve, nogle når videre til puppen, mens andre forbliver som larve. Nogle forbliver i puppen, mens andre forvandler sig til en sommerfugl.


Mit mål er at blive til / forblive en sommerfugl.


Et digt om transformation

To lette sommerfugle
Der legende mødes

Hvirvles rundt i en sky
Af transformation
Formering
Til tusinde
Som stiger op
Lyser op
Som stjerner
På en nattehimmel

Suges ind
I dyb, dyb sort
Stilhed
Ingenting
En ren klang
Lyser op
Viser vej
I en spiral
Til lyset
For enden
Til evighed


Digt og maleri af Heidi Sinnet 





No comments: